Nasvet Bolečine v kolenu

Zaščita kolen pred poškodbami med treningom

Bolečine in poškodbe kolen so ene najbolj pogostih poškodb med športom, zato je pomembna tudi zaščita kolen pred poškodbami med treningom. Svoja kolena lahko ne glede na starost najbolje zaščitite z redno vadbo in krepitvijo pravih mišic, potrebno pa je paziti na naslednje faktorje.

 

Zaščita kolen pred poškodbami med treningom

Teža

O povezavi med prekomerno težo in bolečinami v kolenu smo že govorili. Gre za enega najpogostejših vzrokov bolečine in poškodb v kolenih. Že sama hoja predstavlja za sklepe tri- do petkrat večji pritisk od naše teže – odvečni kilogrami pa situacijo le še poslabšajo. Izguba teže lahko olajša simptome ali jih celo popolnoma odstrani ter je dobra zaščita kolen pred poškodbami med treningom.

Krepitev vseh mišic

Vaje za krepitev in razteg mišic vplivajo na stabilizacijo kolen. Vendar pa je potrebno delati na vseh mišičnih skupin, ne le na eni. Najpomembnejše so mišice na sprednji strani stegen, kolenska tetiva in mišice v območju kolkov.

Paziti je treba pri počepih in drugih vajah, ki predstavljajo veliko obremenitev za kolena – poskrbi, da so kolena vedno v položaju 90° in ne pretiravaj s številom ponovitev.

Izberi pravi šport

Veslanje, smučanje in kolesarjenje so kolenu prijazni športi, saj ne predstavljajo velikega pritiska in ne spodbujajo zvinov. Vendar je pri kolesarjenju treba paziti na pravilno nastavljen sedež – ko je pedalo v najnižjem položaju, mora biti koleno vzravnano.

Pomagaj si z ledom

Ne zanemarjaj morebitnih zvinov ali nategov, ne glede na to, s katero športno aktivnostjo se ukvarjaš. Led je preprosta rešitev za zmanjšanje vnetja in bolečine.

Izogibaj se rotaciji kolkov in kolen

Skakanje in počasen tek sta pogosta elementa mnogih športov, ki lahko hitro povzročita bolečine in poškodbe. Takšne poškodbe so pogostejše pri ženskih športnicah kot pri moških.

Tek navzgor in navzdol po hribovitem terenu predstavlja za kolena velik napor. Dovoli kolenom počitek oziroma svoj tek premakni na ravno podlago. Enako velja tudi za tek po stopnicah.

Kombiniraj različne aktivnosti

Najhitrejša pot do poškodbe v kolenu je prepogosto ukvarjanje z eno in isto športno aktivnostjo. Kombiniraj različne aktivnosti in vaje, saj tako krepiš različne mišične skupine – če na primer tečeš, tek občasno zamenjaj s kolesarjenjem.

 

Sorodni
prispevki

Preverite tudi ostale prispevke, s katerimi lahko dopolnite svojo rutino in olajšate bolečino, ki vas pesti.

Nasvet

Najbolj pogosta tekaška poškodba: tekaško koleno

Bolečine v kolenu
Nasvet

Artritis in prehrana – kaj lahko jem?

Revmatoidni artritis in artroza
Vaja

5 vaj, s katerimi lahko olajšaš jutranje bolečine v vratu

Bolečine v vratu in rami
Nasvet

4 miti: bolečine v mišicah nog po vadbi

Bolečine v mišicah in sklepih