Video Bolečine v mišicah in sklepih

Aktiven počitek je najboljša regeneracija mišic

Oglej si video

Ali je regeneracija mišic res potrebna? Seveda je!

Potem, ko pričnemo z novo vadbo ali pa telovadimo z večjo intenzivnostjo se pogosto zgodi, da čutimo bolečine v mišicah. Takšno bolečino lahko uspešno olajšamo in jo celo odpravimo z ustreznimi vajami.

Vsaka vadba porabi energijske zaloge v telesu. Poleg tega v mišicah povzroči mikro poškodbe – te nastanejo zaradi napora mišic in povzročijo bolečine. Večji kot je napor, večje so mikro poškodbe in posledično je večja tudi bolečina.

Tvoje mišice se ves čas obnavljajo – gre za stalen metabolični proces rasti in obnove mišic. Včasih pa mišice potrebujejo za obnovo dlje časa – tudi po 24 ur ali več. Razlog se lahko skriva tudi v tem, da nisi dovolj dobro poskrbel za regeneracijo mišic po vadbi.

Okno priložnosti

Si že slišal za izraz “okno priložnosti”? Gre za čas po vadbi, ko so tvoje mišice najbolj dovzetne za vnos izgubljenih hranil in obnovo. Čas od 30 do 45 minut po končani vadbi je tako najbolj primeren čas za pričetek regeneracije.

Za kakovosten začetek regeneracijskega proces po vadbi zaužijte beljakovine. Te so koristne za hitrejšo obnovo mikro poškodb, saj se uničene beljakovine zamenjajo z novimi in tako znova okrepijo poškodovane mišice. Obrok ali napitek naj bo čim lažje prebavljiv, saj bo tako najhitreje prišel do mišic.

Aktiven počitek je najboljša regeneracija mišic

Mišice se ob dobri regeneraciji in počitku obnovijo in postanejo odpornejše. Tvoje mišice si seveda zaslužijo tudi počitek, ki je prav tako pomemben kot trening. Tako poskrbiš za obnovo mišičnega tkiva in se izogneš splošni utrujenosti, ki bi jo prav kmalu občutil brez počitka, posledično pa bi bila slabša tudi tvoja zmogljivost.

Počitek pa ne pomeni le počivanja in ležanja. Pomembno je, da ne pozabiš čas nameniti tudi vajam za regeneracijo mišic. Čeprav se zdijo preproste, bodo za tvoje mišice naredile veliko dobrega. Namesto običajnega treninga za regeneracijo izberi eno izmed nizko inteznivnih aktivnosti, kot je joga ali različne vaje za regeneracijo mišic.

Nekaj vaj za regeneracijo mišic ti ponujamo v spodnjem videu. Kombiniraš jih lahko tudi z vajami za prebujanje telesa in vajami za lajšanje bolečin v mišicah po telesni aktivnosti. Regeneracija mišic se ti bo z njimi zdela mala malica!

 

 

Sorodni
prispevki

Preverite tudi ostale prispevke, s katerimi lahko dopolnite svojo rutino in olajšate bolečino, ki vas pesti.

Video

Vaje za razgibavanje kolen

Bolečine v kolenu
Video

Vaje za krepitev

Bolečine v hrbtu in križu
Nasvet

Lahko zdrava prehrana pomaga preprečiti bolečine v vratu in ramenih?

Bolečine v vratu in rami
Nasvet

4 miti: bolečine v mišicah nog po vadbi

Bolečine v mišicah in sklepih