Nasvet Bolečine v kolenu

8 učinkovitih potovalnih nasvetov: preprečite bolečine

Veliko ljudi, tako mladih kot starejših, se spopada z bolečinami. Čeprav si želijo potovati, si pogosto ne upajo, ker se bojijo, da jim bodo neprijetnosti pokvarile potovanje.

A ni nujno, da je tako. S pravilno vadbo lahko v prihodnje preprečite bolečine in uživate v potovanju brez skrbi (več o tem na koncu članka). Če pa ste že na potovanju in iščete takojšnjo rešitev, ki vam bo olajšala bolečino in potovanje, vam spodaj ponujamo nekaj idej.

1. Pripravite se v naprej

Če veste, da se lahko pojavijo in da ni mogoče, da preprečite bolečine, se je najbolje na njih pripraviti vnaprej. Tako bo potovanje manj stresno, saj boste na neprijetnost pripravljeni. S seboj vzemite protibolečinski gel ali tablete in elastično opornico. Če v koleno dobivate injekcije, se pred potovanjem posvetujte s svojim zdravnikom.

Prav tako je pomembno vedeti, katere dejavnosti vam poslabšajo stanje in povzročijo največje bolečine. Tem bi se bilo najbolj pametno izogniti.

Dobra obutev je obvezna na potovanjih, kjer nameravate veliko hoditi. Imeti mora dober podplat in nuditi dovolj podpore gležnju.

2. Vsake toliko vstanite in se raztegnite

Premikajte svoje telo! Ni bilo ustvarjeno za dolge ure sedenja, zato ga je nujno vsake toliko dobro razgibati in raztegniti mišice. Prav tako priporočamo blazino ali dve za podporo vratu in spodnjega dela hrbta.

Napihljive potovalne blazine, ki podpirajo vrat, vam bodo olajšale sedenje in vam morda celo omogočile nekaj spanca. Nasvet: če si jo položite za vrat, bo le-ta bil v nenaravni drži in zvit naprej, ki lahko povzroči bolečino. Zato si jo dajte pred vrat in se naslonite na stran. Tako bo vaš vrat v pravilnem položaju in imeli boste podporo.

Če ste po dolgem sedenju okorni, se med daljšim potovanjem večkrat vstanite in pretegnite noge. To bo pomagalo pri bolečini in občutku togosti, še posebno pa pomaga bolnikom z artritisom. Pokrčen položaj nog namreč poveča pritisk na pogačico.

3. Izberite si sedež pri prehodu

Na vlaku, avtobusu ali letalu so sedeži ponavadi precej skupaj, kar zmanjša udobje. Sedež pri prehodu omogoča, da si noge raztegnete kadarkoli želite in morebiti celo preprečite bolečine. Večina letalskih prevoznikov za majhno doplačilo omogoča prosto izbiro sedeža na letalu.

4. Potujte z avtom

Kljub temu, da v avtu še vedno sedite v majhnem sedežu, je udobja neprimerno več kot na letalu. Prav tako lahko sedež prilagodite vašim potrebam in se ustavite, kadarkoli hočete, kar je idealno za dolgi poti.

5. Uporabite tempomat

Nenehno pritiskanje na pedal za plin lahko povzroči bolečino v kolenu. Uporaba tempomata omogoča nogi potreben počitek na ravni cesti, prav tako pa si jo lahko raztegnete in preprečite bolečine. Pozorni bodite, da naredite to previdno, če ste v prometu!

6. Nosite opornico

Za bolnike z bolečino v kolenu se med vožnjo priporoča nošnja elastične opornice, ki podpira koleno. Ta bo med daljšo vožnjo zmanjšala pritisk nanj in posledično tudi bolečino. Če opornice trenutno ne uporabljate, vprašajte svojega zdravnika za najbolj primerno.

7. Redno telovadite

Ni skrivnost, da telovadba pomaga pri lajšanju bolečin v kolenu. S pravilno vadbo lahko bolečine omilimo. Čeprav vam to na trenutnem potovanju še ne bo koristilo, je zdaj najboljši trenutek za začetek. Prej kot boste začeli s programom vadbe, prej boste občutili rezultate: zmanjšanje bolečine, večjo gibljivost in povrnjeno zaupanje v svoje fizične sposobnosti.

8. Pogosto se ustavite

Če potujete z lastnim prevozom, izkoristite prednosti samostojne vožnje. Ustavite se vsakič, ko vam bolečina onemogoča varno in udobno vožnjo. Tako boste na svoj cilj prispeli malo kasneje, a bolj razgibani in z manj bolečinami.

Preprečite bolečine in potujte brez njih

Z vsakodnevno pozornostjo in rednimi vajami lahko zmanjšate vaše bolečine v kolenu. Vendar veliko programov zahteva naprave ali pripomočke, ki jih ne morate vzeti s sabo na potovanje.

Zato smo sestavili brezplačni 7-dnevni program vaj, ki jih lahko izvajate kjerkoli.

7-dnevni program sestavljajo vaje:

  • Za gibljivost (Večja gibljivost vam bo omogočila lažje gibanje in izvedbo vaj pri športih, olajšala pa bo tudi povsem vsakodnevna opravila.)
  • Za krepitev (Okrepljene mišice in sklepi omogočajo lažje in lahkotnejše gibanje.)
  • Za raztezanje (Raztezanje bi moralo biti del vašega vsakdana, saj pomembno prispeva k boljši gibljivosti, sprošča mišice in preprečuje poškodbe.)

Vpišite se na našo e-mailing listo, prejmite 7-dnevni program brezplačno in si povrnite veselje do gibanja!

Sorodni
prispevki

Preverite tudi ostale prispevke, s katerimi lahko dopolnite svojo rutino in olajšate bolečino, ki vas pesti.

Nasvet

Revma od A do Ž

Revmatoidni artritis in artroza
Nasvet

Bolečine v sklepih – simptomi in nasveti za pomoč

Bolečine v mišicah in sklepih
Vaja

Bolečine v vratu in zatilju: vaje, ki jih lahko izvajaš kjerkoli

Bolečine v vratu in rami
Video

Prebujanje telesa

Bolečine v mišicah in sklepih