Nasvet Bolečine v kolenu

Najbolj pogosta tekaška poškodba: tekaško koleno

Kaj je tekaško koleno?

Vsak tekač, naj gre za poklicnega ali rekreativnega, se prej ali slej sreča s poškodbami, med katerimi je pogosto tekaško koleno. Iliotibialni sindrom ali tekaško koleno je svoj naziv dobilo prav kot ena izmed najpogostejših poškodb med tekači. Nastane pri aktivnostih, kjer pride do ponavljajočega se iztega in upogibanja kolenskega sklepa. Če na primer dan v večini preživite stoje in se po službi odpravite na tek, so možnosti za poškodbo še večje.

Identificiranje simptomov

Tekaško koleno lahko prizadane eno ali obe koleni. Običajno so prizadeti mlajši, rekreacijski tekači, med njimi pa je po podatkih British Journal of Sports Medicine kar dvakrat več žensk kot moških. Razlog se skriva v širših bokih, zaradi katerih je pogačica pod večjim pritiskom. Simptom poškodbe je običajno bolečina, ki se pojavi okrog pogačice ali za njo. Občutimo lahko bolečino za kolenom, dobimo občutek pokanja oziroma odpovedi kolena. Bolečina je lahko ostra in nenadna ali topa in kronična. Prav tako lahko izgine, medtem ko tečeš, in se kasneje zopet vrne.

Vzroki tekaškega kolena

Težko je določiti le en vzrok tekaškega kolena. Na nastanek lahko vpliva več elementov, najpogosteje pa gre za napake, ki so posledica treninga ali pa se pojavijo kot anatomska odstopanja.

Pogosto se bolečina v kolenu pojavi zaradi drgnjenja iliotibialnega traktusa ob stegnenico, kar lahko povzroči draženje in vnetje traktusa.

Medtem ko za tekaško koleno lahko krivimo biomehanske težave, so pogost vzrok zanj tudi šibke stegenske mišice in napete tetive. Šibke mišice ne morejo podpreti pogačice. Pogačica tako lahko izstopi iz svojega mesta, nefleksibilna tetiva pa pritiska na koleno.

Stopnice, vzponi in neraven teren lahko še poslabšajo simptome, včasih pa so tudi že dovolj za nastanek poškodbe.

Preventiva in zdravljenje tekaškega kolena

Da bi se izognili poškodbi, teci na mehkih površinah. Dolžino in vzpon proge višaj postopa – v kolikor se pojavijo bolečine, ju zopet zmanjšaj. Obišči specializirano trgovino za tekače in izberi ustrezne čevlje za svojo nogo.

Ob pojavu poškodbe lahko bolečino lajšaš s počitkom, s hlajenjem ali s primernimi kremami. vendar to ne bo odpravilo vzroka. Dokler bolečina traja, se poskusi izogniti aktivnostim, ki vključuje krčenje kolena, neravne terene in stopnice. Svojemu kolenu poskusi čim bolj prizanesti.

Če se želiš izogniti tekaškemu kolenu oziroma če želiš olajšati bolečine ob teku, svoji rutini nujno dodaj vaje za krepitev in raztezanje. Poskrbi predvsem za krepitev stegenskih mišic in raztezanje pogačice, kar lahko pomembno prispeva k preprečitvi poškodbe. S krepilno vadbo za kolena poskusi odpraviti mišična nesorazmerja. Primerne vaje za raztezanje in krepitev kolena lahko najdete med našimi video vsebinami. Med drugim smo pripravili tudi sklop preprostih vaj za razgibavanje kolena.

Če bolečina traja predolgo, pa svetujemo, da obiščeš svojega zdravnika in se prepričaš, da ne gre za kakšno drugo bolezen.

Sorodni
prispevki

Preverite tudi ostale prispevke, s katerimi lahko dopolnite svojo rutino in olajšate bolečino, ki vas pesti.

Vaja

7 vaj, ki zmanjša možnost za bolečine v križu

Bolečine v hrbtu in križu
Video

Vaje za ramena in kolke

Revmatoidni artritis in artroza
Nasvet

4 miti: bolečine v mišicah nog po vadbi

Bolečine v mišicah in sklepih
Nasvet

Najpogostejši vzroki bolečine v vratu

Bolečine v vratu in rami