Nasvet Bolečine v kolenu

Lajšanje bolečin v kolenu s kolesarjenjem

Lajšanje bolečin v kolenu je lahko zahtevno. Koleno je kot eno izmed bolj kompleksnih sklepov zelo nagnjeno k poškodbam. Poleg tega je tudi eden izmed sklepov, ki nosijo našo težo, kar je dodaten faktor pogostih bolečin. Dejavniki, ki prispevajo k bolečemu kolenu, so med drugim tudi obraba sklepa, nenavadni gibi, nenormalna struktura sklepa ali trajnejša stanja, kot je artritis

lajšanje bolečin v kolenu

Je kolesarjenje res učinkovit način za lajšanje bolečin v kolenu?

Poškodba kolena? Ko gre za zdravljenje kolena, je del rehabilitacijskega načrta pogosto prav kolesarjenje. V nasprotju s prepričanjem mnogih je kolesarjenje pravzaprav za kolena lahko blagodejno in je ena izmed najprimernejših aktivnosti za lajšanje bolečin v kolenu. 

Odlična vaja za koleno je kolesarjenje, ti pomaga ojačati koleno in olajšati bolečino. Kolesarjenje jača sprednje oziroma štiriglave stegenske mišice, ki ščitijo kolena. Močne mišice stabilizirajo koleno in mu omogočijo lažje prenašanje napora, posledično pa zmanjšujejo škodo in bolečino.

Kolesarjenje v nasprotju z aktivnostmi, kot sta tenis in košarka, zmanjšuje vrtilni navor in zvijanje kolenskega sklepa. Prav tako pomaga “podmazati” koleno, zmanjšati otekanje in omiliti bolečino.

Te zanima, kaj vse lahko dosežeš s kolesarjenjem?

  • Zmanjšaš, ublažiš ali odpraviš bolečine v kolenu;
  • preprečiš ponovitev bolečine;
  • izboljšaš ali obnoviš obseg gibanja v kolenskem sklepu;
  • povečaš stabilnost kolenskega sklepa;
  • ojačaš mišice okoli kolena.

Izbira pravega kolesa

Če se želiš izogniti pritisku, ki ga med kolesarjenjem povzročijo neraven teren in drugi zunanji dejavniki, preizkusi sobno kolo. Tako boš lahko še bolj varno kolesaril in se izognil morebitnim poškodbam, ki bi jih povzročili vplivi iz okolja. 

Lajšanje bolečega kolesa s kolesarjenjem

V kolikor imaš težave s hrbtom, bo zate mogoče bolj primerno ležeče kolo. Ima širši sedež in podporni naslon za hrbet, poleg tega pa ti ni potrebno plezati na sedež, kot bi to moral početi z običajnim kolesom. Prepričaj se, da ima tvoje kolo nožne pasove, ki razdelijo delo med kvadricepsom in kolensko tetivo. Brez pasov je večina dela na tvojih kvadricepsih. Pas lahko uporabiš tudi, če se odločiš za kolesarjenje zunaj.

Ko nakupuješ kolo, pazi, da izbereš ustrezno velikost okvirja. Optimalna velikost okvirja in ustrezna pozicija sedeža sta namreč pomemben dejavnik udobja. Le, če se boš počutil udobno, pa ti bo vožnja s kolesom predstavljala užitek in ne le “nujnega” napora.

Nastavitev in uporaba kolesa

Prav tako moraš paziti na pravilno uporabo kolesa – nepravilno nastavljeno kolo namreč lahko naredi več škode kot koristi. Prepričaj se, da je sedež kolesa poravnan s tlemi. Če je sedež nagnjen navzgor, je preveč pritiska na tvojih stegnih; če je nagnjen navzdol, pa na ramenih in rokah.

Sedež nastavi na tako višino, da bodo kolena rahlo upognjena, ko sta pedala v najnižjem položaju. Prav tako se poskusi izogniti nepričakovanim ustavitvam med vadbo – to namreč zmanjša krvi obtok.

Ostane ti le še, da pričneš kolesariti

Kolesarjenje ima torej za kolenske sklepe mnoge prednosti. Med kolesarjenjem tvoja kolena ne nosijo teže celotnega telesa, kot se to dogaja na primer pri teku. Gre za aktivnost z nizkim vplivom – za tvoja kolena torej ne pomeni veliko dodatnega pritiska. Je idealna aktivnost, če želiš ohranjati stabilnost. Ponavljajoče se gibanje pomaga pri negovanju sklepnega hrustanca, poleg tega pa celotno gibanje lahko nadzoruješ.

Če trpiš za dolgotrajnimi in ponavljajočimi se bolečinami v kolenu, ti priporočamo, da se pred začetkom kolesarjenja vseeno posvetuješ z zdravnikom, ki ti bo primerno svetoval, kako pogosto in kako dolgo lahko kolesariš. Če se odločiš za lajšanje bolečin v kolenu začeti kolesariti, pa pazi, da v svoj program vadbe vključiš tudi druge vaje za jačanje, raztezanje in razgibavanje kolen in mišic.

 

 

Sorodni
prispevki

Preverite tudi ostale prispevke, s katerimi lahko dopolnite svojo rutino in olajšate bolečino, ki vas pesti.

Nasvet

Kaj storiti, ko te zagrabi išias

Bolečine v hrbtu in križu
Nasvet

Artritis in prehrana – kaj lahko jem?

Revmatoidni artritis in artroza
Nasvet

Bolečine v rokah – 10 trikov za lajšanje

Revmatoidni artritis in artroza
Nasvet

Revma od A do Ž

Revmatoidni artritis in artroza