Nasvet Bolečine v vratu in rami

Lahko zdrava prehrana pomaga preprečiti bolečine v vratu in ramenih?

Vrat je najšibkejša točka v človeškem telesu.

Sedem vretenc, ki jih podpira splet mišic, vezivnih tkiv in živcev se velikokrat zaradi stresa in vsakodnevne obrabe poškoduje. Z leti napačne drže pa se stanje še poslabša.

Vendar lahko pomagamo preprečiti bolečine v vratu in ramenih na zelo preprost način: s pravilno prehrano.

Zakaj je prehrana tako pomembna?

Smo to, kar jemo.

Hrana, ki jo zaužijemo, postane del nas. Vendar pa ni vsaka hrana dobra za naše telo.

Določen tip živil gradi močne mišice in kosti, pomaga preprečevati možnosti vnetji in blagodejno vpliva na naše zdravje. Žal pa obstaja tudi hrana, ki je zdravju škodljiva in slabo vpliva na naše kosti – in posledično tudi na bolečine. Taki hrani se moramo izogibati.

Kljub vsem člankom o najnovejši “čudežni hrani” na žalost taka hrana ne obstaja. Za zdravje je potrebno jesti raznoliko prehrano, ki je sestavljena iz pravilnih količin vseh vrst živil.

Na srečo pa seznam najbolj koristne hrane za preprečevanje in zmanjševanje bolečine ni tako dolg. Ampak najprej si moramo pogledati nekaj primerov hrane, ki najbolj škoduje zdravju vaših kosti.

Česa ne smete jesti, če želite zmanjšati bolečine v vratu in ramenih

Vsi vemo, da je zdrava prehrana eden od ključev do dobrega zdravja. Če želite izboljšati vaše zdravje, zmanjšati bolečine v vratu in ramenih, se vsekakor čimbolj izogibajte naslednjim živilom:

Nasičene maščobe

Nasičene maščobe so gorivo za naš odziv na vnetja. Eden od preverjenih načinov za zmanjšanje bolečin je zmanjšanje količine hrane, ki jih vsebuje.

Živila, ki vsebujejo nasičene maščobne kisline, so naslednja:

  • Meso (še posebej rdeče meso)
  • Polnomastni mlečni izdelki, na primer maslo in smetana
  • Predelana živila
Predelana živila

Predelana živila so ena izmed največjih groženj našemu zdravju. Med njih spadajo vsi izdelki s podaljšanim rokom, omake, večina cenenih mesnih izdelkov in pred pripravljenih jedi.

Poleg zgoraj naštetega na zdravje kosti vplivata tudi kajenje in alkohol. Prekomerno pitje alkohola lahko povzroči izgubo kalcija in magnezija, kajenja pa ima med mnogimi škodljivimi stranskimi učinki tudi negativen vpliv na kosti.

Katera živila je priporočljivo jesti

Z pravilno prehrano lahko svoje zdravje izboljšamo z vseh strani, tudi kosti.

Omega-3 maščobne kisline

Omega-3 maščobe so posebne, ker jih naše telo na izdeluje samo tako kot druge vrste maščob: pridobiti jih moramo z našo prehrano.

Največ jih najdemo v ribah (predvsem v lososu, tuni, skušah, sardinah in slanikih), rastlinskih oljih (največ v lanenem in repičnem), semenih in oreščkih (najvišje količine najdemo v lanenih in chia semenih ter v orehih), preostali morski hrani in v zeleni listnati zelenjavi, na primer špinači.

Velika večina ljudi jih uživa premalo, zato priporočamo da enkrat do dvakrat na teden jeste ribe ter občasno zamenjate sončnično olje z lanenim ali repičnim.

Prehranske vlaknine in antioksidanti

Prehranske vlaknine in antioksidanti so sestavni del zdrave prehrane, ki pomaga pri bolečinah v kosteh. Vendar imata obe skupini še več pozitivnih učinkov:

Prehranske vlaknine izboljšujejo prebavo, pomagajo pri hujšanju in uravnavajo holesterol v krvi.

Antioksidanti med drugim zavirajo nastanek nekaterih bolezni, na primer raka in bolezni srca in ožilja. Poleg tega spodbujajo delovanju imunskega sistema.

Vsak dan naj bi pojedli pet meric zelenjave ter dve do štiri merice sadja. Tako sadje kot zelenjava sta polna vlaknin in antioksidantov, ki zavirajo in preprečujejo vnetja. Več študij je že pokazalo pozitivne učinke vlaknin na zmanjšanje C-reaktivnih proteinov, ki so eden izmed krivcev za vnetje.

Kalcij in vitamin D

Vsakdanja obraba kosti čez čas povzroči bolečine. Zato je pomembno, da svoje kosti ohranjamo v formi.

Kalcij je eden izmed osnovnih gradnikov kosti. Najdemo ga v mleku in drugih mlečnih izdelkih, tisti z alergijami pa ga lahko dobijo iz mandljev, sezamovih semen in zelenjave kot je špinača ali blitva.

Vitamin D prav tako igra pomembno vlogo pri rasti ter obnavljanju kosti. Če ga imamo v prehrani premalo, bodo naše kosti šibkejše in imeli bomo večjo možnost za bolečine ali zlom pri poškodbi.

Da pa lahko kalcij naše telo učinkovito uporabi potrebuje vitamin D. Ta vitamin pridobimo z izpostavo sončnim žarkom, vendar ga lahko v hladnejšem delu letu dobimo premalo, zato je smiselno razmisliti o prehranskih dodatkih, ki ta vitamin vsebujejo. Premalo ga pogosto dobijo tudi starejši ljudje, ker ga koža z leti proizvede manj.

Magnezij

Magnezij je mineral, ki pomaga pri krčenju in raztezanju mišic. Pomembno vlogo ima pri preprečevanju bolečine v vratu in ramenih, napetosti v mišicah in mišični bolečini.

Dobimo ga skozi prehrano v stročnicah, soji, polnovrednih žitih in drugi zelenjavi ter sadju, pogosto pa tudi z prehranskimi dopolnili.

Voda

Medvretenčne ploščice našega vratu so ob rojstvu sestavljene iz 80% vode. Ta delež se manjša, ko se staramo, kar vodi v zmanjšano odpornost na poškodbe in manjšo gibljivost.

Voda je osnovno sredstvo prenosa mineralov po našem telesu. Če je dobimo premalo nastane neravnovesje elektrolitov, ki lahko povzroči mišične bolečine.

Poleg tega ima pitje primerne količine vode še mnogo drugih “stranskih učinkov”: pomaga pri hujšanju, zdravju in zgledu kože ter pri mnogih drugih stvareh.

Ameriška državna akademija znanosti in medicine priporoča 2,7 litra na dan za ženske in 3,7 litra na dan za moške, seveda pa je najboljša količina za vas odvisna od velikosti, teže in življenjskega stila, npr. športniki potrebujejo več.

Odpravite bolečine v vratu in ramenih

Le z rednimi vajami in aktivnim načinom življenja si lahko na pomagate in si olajšate vaše bolečine v vratu in ramenih.

Zato smo za vas pripravili brezplačni 7-dnevni program vaj, s katerim se boste v samo petih minutah na dan razgibali in si izboljšali kvaliteto svojega vsakdana.

7-dnevni program sestavljajo vaje:

  • Za gibljivost (Večja gibljivost vam bo omogočila lažje gibanje in izvedbo vaj pri športih, olajšala pa bo tudi povsem vsakodnevna opravila.)
  • Za krepitev (Okrepljene mišice in sklepi omogočajo lažje in lahkotnejše gibanje.)
  • Za raztezanje (Raztezanje bi moralo biti del vašega vsakdana, saj pomembno prispeva k boljši gibljivosti, sprošča mišice in preprečuje poškodbe.)

Vpišite se na našo e-mailing listo, prejmite 7-dnevni program brezplačno in si povrnite veselje do gibanja!

Sorodni
prispevki

Preverite tudi ostale prispevke, s katerimi lahko dopolnite svojo rutino in olajšate bolečino, ki vas pesti.

Nasvet

Kaj storiti, ko te zagrabi išias

Bolečine v hrbtu in križu
Nasvet

Lahko zdrava prehrana pomaga preprečiti bolečine v vratu in ramenih?

Bolečine v vratu in rami
Nasvet

[INTERVJU] Vsakdan z artritisom

Revmatoidni artritis in artroza
Vaja

7 vaj, ki zmanjša možnost za bolečine v križu

Bolečine v hrbtu in križu