Nasvet Vaja Revmatoidni artritis in artroza

Kako vaditi brez bolečin kljub artritisu

Ko nas nekaj boli, naredimo vse, da bolečino zmanjšamo, kar velikokrat povezujemo s tem, da se izogibamo telesni aktivnosti in raje mirujemo.

Vendar to ni vedno najboljša pot. Ljudje z artritisom se gibanju pogosto izogibajo, ko jih bolijo sklepi, čeprav je mogoče vaditi brez bolečin kljub artritisu.

V tem članku bomo pobližje spoznali artritis, zakaj je potrebno ostati aktiven kljub artritisu in kako lahko program vadbe prilagodimo našim potrebam.

O artritisu

Revmatoidni artritis je kronično vnetje, ki lahko poleg sklepov prizadene tudi kožo, oči, pljuča, srce in žile.

Je avtoimuna bolezen, kar pomeni, da telo napada svoje tkivo, ki ga pomotoma zamenja za grožnjo.

Simptomi vključujejo zatekle in občutljive sklepe, togost v sklepih, utrujenost, vročino ter izgubo teže. Bolezen se najprej pojavi na manjših sklepih, kot so prsti, zapestja in gležnji, ko pa napreduje, pa tudi na večjih.

Zakaj je pomembno ostati aktiven kljub artritisu

Redna vaja ne poslabša, temveč izboljša simptome artritisa in zmanjša bolečino. Najbolj pomembno pri tem je, da je vadba redna. Tudi če ni dolga, tudi če ni težka, mora biti pogosta: v idealnem primeru bi vsak dan našli čas za gibanje.

Telesno formo je potrebno zgraditi počasi in potrpežljivo.

Na to, ali se boste držali svojega programa vadbe vpliva več dejavnikov:

  • Izberite si preprost program, ki ga razumete in ga boste lahko brez težav izvajali.
  • Postavite si dosegljive cilje. Čeprav bodo ti sprva majhni, vam bo zadovoljstvo ob doseganju njih dalo moč in motivacijo za večje cilje kasneje.
  • Ne telovadite sami. Najdite skupino, s katero boste lahko telovadili in tako morda dolgočasno in mukotrpno opravilo spremenili v družabni dogodek, prav tako pa boste povečali možnosti, da se boste svojega programa vadbe držali dalj časa.

Če morda mislite, da z vašo bolečine ne morete izvajati vadbe, vam lahko povemo, da se za veliko večino ljudi lahko najde načine, kako lahko začnejo z gibanje, četudi je to sprva omejeno. Najbolj pomembno je začeti, čas bo že prinesel izboljšave.

Seveda vaša sposobnost za vadbo ne bo ista vsak dan: če bo na nekatere dneve bolečina hujša, se ne silite v nekaj, kar bi lahko povzročilo poškodbo ter naredite samo tisti, kar lahko.

Kaj početi med vadbo in kaj ne

Tudi če imate artritis in pred tem niste nikoli telovadili, ni prepozno za začetek, saj vam bo telovadba prinesla mnogo koristi. Kljub prizadetim sklepom boste s pomočjo vadbe lahko opravljali vsakodnevna opravila z manj bolečine, saj bo vaše telo močnejše in bolj gibljivo.

Ogrejte se pred vsako vadbo ter se po njej ohladite

Že pet minut hoje ali lahkega teka pred vadbo lahko zmanjša bolečino in prepreči poškodbe med vadbo. Tako se vaši sklepi in mišice lahko dobro pripravijo na spremembo v zahtevnosti gibanja. Na koncu vadbe pa namenite čas še raztezanju in lažji vadbi. Če so vaši sklepi togi ali boleči pred vadbo, vključite v ogrevanje vroč obkladek za dodatno toploto

Menjajte vaje

Ker lahko z vadbo povzročite poslabšanje vnetja, je pomembno, da ne obremenite istih sklepov vsak dan, temveč da na primer, en dan trenirajte noge, naslednji dan pa roke. Zelo preprost kombinacija vadb je tridnevni triatlon: en dan kolesarjenje, naslednji plavanje, tretji dan pa hoja.

Osredotočite se na vaje za moč in gibljivost

Močnejše mišice nudijo dodatno oporo sklepom in zmanjšajo sile, ki delujejo na njih. Vse vsakodnevne dejavnosti, kot so vstajanje, usedanje, predklanjanje in hoja po stopnicah bodo postale lažje z redno vadbo za moč. Med vadbami si vzemite prost dan (na katerega lahko še vedno hodite ali delate lahke vaje) ali pa en dan trenirajte noge, drugega pa noge.

Ne delajte vaj z velikimi silami

Športi kot so tek, košarka ali odbojka vsebujejo velike sile na sklepe, ki so posledica pristajanja. Žal lahko taka vadba precej poslabša simptome vnetja sklepa, zato takšni tipi vadb niso priporočljivi za bolnike z artritisom.

Ustrezna obutev

Udobje je nujno za dobro vadbo. Izberite obutev, ki vas ne bo utesnjevala in vam do nudila zadostno podporo in stabilnost.

Recite ne bolečini med vadbo

Na začetku vadbe lahko pričakujete nekoliko neprijetnosti v sklepih, vendar bi moral ta občutek miniti v nekaj minutah. Naredite toliko, kolikor je tisti dan v vaši moči narediti brez bolečine. Ko začutite bolečino, je to znak, da je potrebno zmanjšati težavnost vadbe ali poskusiti drugo vajo.

Pri telovadbi je najhitrejša pot počasna pot, zato se zadovoljite z napredkom, tudi če je le-ta minimalen. Poslušajte svoje telo in ne delajte ničesar, kar vam povzroča bolečino.

Prilagodite si tip vaj, ki jih izvajate

Že preprosta elastična opornica za boleč ali nestabilen sklep lahko spremeni bolečo vadbo v mogočo vadbo. Prav tako ni nič narobe s prilagoditvijo vaj vašemu trenutnemu nivoju sposobnosti.

Vaditi brez bolečin kljub artritisu

Redna in pravilna vadba je najbolj učinkovit način preprečevanja bolečin artritisa.

Z vsakodnevno pozornostjo in rednimi vajami lahko ne samo okrepite vaše mišice in sklepe, temveč tudi izboljšate bolečine, ki vam onemogočajo vsakodnevne aktivnosti.

Zato smo sestavili brezplačni 7-dnevni program vaj, ki jih lahko izvajate v udobju svoje dnevne sobe.

7-dnevni program sestavljajo vaje:

  • Za gibljivost (Večja gibljivost vam bo omogočila lažje gibanje in izvedbo vaj pri športih, olajšala pa bo tudi povsem vsakodnevna opravila.)
  • Za krepitev (Okrepljene mišice in sklepi omogočajo lažje in lahkotnejše gibanje.)
  • Za raztezanje (Raztezanje bi moralo biti del vašega vsakdana, saj pomembno prispeva k boljši gibljivosti, sprošča mišice in preprečuje poškodbe.)

Naredite prvi korak k bolj aktivnemu načinu življenja in se vpišite se na našo e-mailing listo ter prejmite 7-dnevni program brezplačno!

Sorodni
prispevki

Preverite tudi ostale prispevke, s katerimi lahko dopolnite svojo rutino in olajšate bolečino, ki vas pesti.

Video

Artritis kolena – vaje za lajšanje bolečin

Bolečine v kolenu
Nasvet

8 učinkovitih potovalnih nasvetov: preprečite bolečine

Bolečine v kolenu
Nasvet

[INTERVJU] Vsakdan z artritisom

Revmatoidni artritis in artroza
Video

Vaje za roke in noge

Revmatoidni artritis in artroza