Nasvet Bolečine v mišicah in sklepih

Kako močne so vaše mišice v zapestju – TEST

Mišice v zapestju uporabljamo vsak dan, zato ni nič čudnega, da pogosto podležemo tudi poškodbam.

Naša roka je zgrajena iz mišic, živcev in kosti, ki delujejo v sinergiji z namenom, da nam pomagajo pri gibanju in vsakdanjih opravilih.

Poškodbe zapestja

Poškodbe so še posebej pogoste pri osebah, ki pogosto telovadijo in dnevno opravljajo mehanska dela, najpogosteje pa se pojavijo zaradi pisarniškega dela. Posledice pa se pogosto pokažejo šele čez daljši čas in onemogočena so nam lahko tudi najlažja vsakdanja opravila.

Gre za okvare zaradi preobremenitev, ponavljajočih in dolgotrajnih gibov zapestja. Zaradi tega prihaja do poškodb in vnetij na različnih mestih med vratno hrbtenico in prsti. Tako lahko zaradi okvare določenega živca čutimo bolečine v zapestju oziroma tudi v drugih predelih roke.  Najpogostejša je okvara karpalnega kanala v zapestju, ki lahko poleg bolečine povzroči tudi mravljinčenje in omrtvelost prstov. 

 

Pomembno je, da ne spregledamo simptomov, ki nas opozarjajo na okvare. To so:

  • napetost, togost, pekoč občutek ali bolečina v različnih delih rok;
  • mravljinčenje ali omrtvelost v rokah;
  • izguba moči in/ali koordinacije v rokah;
  • občutek, da je dlanem, zapestjem ali rokam potrebna masaža;
  • bolečina v zgornjem delu hrbta, ramenih ali vratu.

Varujmo mišice v zapestju!

Potrebno se je zavedati, da lahko vse poškodbe zapestja pravočasno preprečimo. Pomembna je pravilna tehnika tipkanja, pravila drža in delovna oprema, ki nam vse to omogoča. Tudi ustrezne delovne navade so lahko v veliko pomoč za preprečevanje okvar pri ponavljajočih se gibanjih; na primer pogosti odmori in raztezanje med delom.

Med tipkanjem naj roke ne počivajo na ničemer; dovolimo jim, da počivajo na zapestjih. Zapestja ne smejo biti ukrivljena, miško pa držimo rahlo. Ogrejemo svoje roke in povečajmo črke na zaslonu, da preprečimo nagibanje naprej.

Poleg tega si med delom privoščimo dovolj odmorov, med katerimi se raztegnemo in sprostimo. Koristno je, če v tem času naredimo vaje za raztezanje in/ali krepitev mišic v zapestju.

Zakaj izvajati vaje za krepitev zapestja?

Roke so prve, ki jih oseba opazi na vas. Ko nekoga spoznate, se boste z njim najbrž rokovali. Stisk, ki ga ob tem uporabite, lahko izžareva samozavest ali pa njeno pomanjkanje – ne glede na resnično stanje.

Redne vaje za mišice v zapestju vam bodo omogočile močan stisk, ki si ga želite. Poleg dobrega prvega vtisa pa imajo vaje za zapestje tudi druge pozitivne posledice.

Poleg zapestja bo povečana moč celotne roke, kar vam bo olajšalo marsikatero vsakodnevno aktivnost, še posebej vidno pa bo v športu. Vaša roka bo na splošno močnejša in vzdržljivejša.

TEST Kako močno je vaše zapestje?

S preprostim testom lahko preverite, kako močno je vaše zapestje in vaše mišice v zapestju:

  1. Poiščite majhno, mehko žogico
  2. Stisnite jo z močnim, enakomernim stiskom trikrat do štirikrat zapored
  3. Zamenjajte roki in primerjajte moč stiska. Najverjetneje boste opazili, da je stisk vaše dominantne roke močnejši.

To je tudi vaja, ki jo lahko izvajate za krepitev zapestja kadarkoli, ko imate čas. Svetujemo pa vam, da ne naredite preveč ponovitev zapored in s tem tvegate preobremenitev zapestja, temveč vajo razporedite čez dan.

Sorodni
prispevki

Preverite tudi ostale prispevke, s katerimi lahko dopolnite svojo rutino in olajšate bolečino, ki vas pesti.

Vaja

Operacija kolena: Katere vaje lahko izvajam?

Bolečine v kolenu
Nasvet

Bolečina v vratu in rami: 7 nasvetov, kako jo preprečiti

Bolečine v vratu in rami
Nasvet

Putika: vse, kar moraš vedeti

Revmatoidni artritis in artroza
Vaja

5 vaj, s katerimi lahko olajšaš jutranje bolečine v vratu

Bolečine v vratu in rami