Nasvet Bolečine v hrbtu in križu

Izbira primernega ergonomskega pisarniškega stola

Ste se že vprašali, kako izbira primernega ergonomskega pisarniškega stola na bolečine v križu? Pomislite, koliko časa na dan presedite – tako v službi kot doma. Za večino ljudi to znese skoraj cel dan. Tak življenjski stil nosi tveganje za različna obolenja, med njimi pa je tudi bolečina v križu.

Čeprav dolgotrajno in nepravilno sedenje na stolu ni ključni razlog pojava bolečine, spada med zelo pomembne dejavnike.

Ljudje sedimo na različne načine in prav to najbolj vpliva na obremenitev hrbtenice. Najbolj priporočljiv je nevtralni položaj, kjer hrbtenica ni popolnoma zravnana. Dobro držo določa biomehanika – naši sklepi so takrat v anatomskem položaju, vzdrževanja drže pa ne zahteva bolečin ali večjih naporov.  

Izbira primernega ergonomskega pisarniškega stola

Ko se usedemo, hkrati pokrčimo kolena in kolke, nagnemo medenico nekoliko nazaj in poravnamo ledveno krivino. Vse to vpliva na mišice trupa in medvretenčne ploščice. Prav medvretenčne ploščice so najbolj obremeni del hrbtenice, saj prenašajo težo telesa in obremenitve hrbtenice.

Hrbtenica tako postane obremenjena in izpostavljena različnim degenerativnim spremembam, vpliv pa je viden predvsem na med vretenčnih ploščicah – pri slabem sedenju je namreč na ploščicah veliko več pritiska. Ta lahko znaša kar do 200 % naše telesne teže.

Izbira pravega stola je ključnega pomena za preprečevanje bolečin v križu. Pomembno je, da se nam stol prilega in ohranja naravno obliko hrbtenice.

Na stolu moramo sedeti vzravnano. Ključno je, da preprečimo krčenje hrbtenice, saj to za hrbet pomeni dodaten pritisk. Sedeti moramo do naslonjala, saj ima tako hrbet opora. Kot v kolenih mora biti med 90° in 110°, med telesom in nogami pa 90°. Noge ne smejo biti prekrižane, opora naj bo na celih stopalih, teža pa enakomerno porazdeljena na obe strani zadnjice.

 

Kako najdem pravi stol za moj hrbet?

Ko kupujemo nov stol, moramo paziti na naslednje elemente, ki lahko preprečijo bolečije v hrbtenici.

Osnova stola

Izberi močan stol s petimi nogami, kar bo zmanjšalo možnosti padca. Stol naj bo na koleščkih; tako se boste lahko premikali po prostoru brez nepotrebnega naprezanja hrbtnih mišic s prepogibanjem in iztegovanjem. 

Sedež

Sedež naj bo oblazinjen, vendar ne premehek. Sprednji rob naj bo nekoliko nagnjen navzdol. Pred nakupom se prepričaj, da ima stol možnost nastavitve višine sedeža, prav tako pa je koristno, da lahko nastavite tudi naklon stola.

Naslonjalo

Naslonjalo je eden najpomembnejših elementov, saj izbira pravega naslonjala nudi hrbtenici dobro oporo. Naj bo ukrivljeno navzven, imeti pa mora možnost nastavitve višine – tako ga lahko prilagodimo obliki svoje hrbtenice. Dodatna prednost je možnost premikanja naprej in nazaj, zaradi česar lahko ne glede na našo višino v stolu sedimo udobno.

Naslonjala za roke

Naslonjala za roke naj bodo široka vsaj 5 cm, da ponudijo dovolj podpore, oblikovana pa  naj bodo iz mehkih materialov. Tudi ta del stola naj bo prilagodljiv v višini in širini.

Kako pravilno nastaviti stol?

Najbrž ste opazili, da je najpomembnejši element, ko nas čaka izbira primernega ergonomskega pisarniškega stola, možnost nastavitve različnih delov stola. Da preprečite bolečine v križu, morate stol prilagoditi tako, da se bo prilegal obliki vaše hrbtenice.

Zvišajte oziroma znižajte sedež toliko, da bodo vaša celotna stopala na tleh. Tako preprečimo ukrivljeno sedenje, ki vodi k bolečinam v hrbtenici.

Premaknite naslonjalo naprej ali nazaj dokler ni med vašimi koleni in sedežem prostora za približno celo pest. Tako boste zmanjšali pritisk na stegna.

Naslonjala za roke nastavite tako, da bodo nudila oporo, a bodo vaša ramena še vedno sproščena, zgornji del rok pa bo ostal ob telesu.

Sorodni
prispevki

Preverite tudi ostale prispevke, s katerimi lahko dopolnite svojo rutino in olajšate bolečino, ki vas pesti.

Nasvet

Faktorji tveganja za boleč križ

Bolečine v hrbtu in križu
Nasvet

Najboljše in najslabše vaje za hrbtne mišice

Bolečine v hrbtu in križu
Nasvet

Lajšanje bolečin v kolenu s kolesarjenjem

Bolečine v kolenu
Nasvet

Kaj storiti, ko te zagrabi išias

Bolečine v hrbtu in križu