Video Bolečine v hrbtu in križu

Vaje za gibljivost

Bolečine v križu - vaje za gibljivost

Oglej si video

Vaje za gibljivost vam lahko pomagajo, ko se zaradi današnjega načina življenja pojavijo bolečine v križu. Te so vse pogostejša težava, ki se pojavlja pri vseh starostnih skupinah in ni več le posledica staranja. Bolečine se pojavijo zaradi poškodovane oziroma prizadete ene ali več hrbteničnih struktur, za katere smo običajno krivi sami.

Preverite vzrok

Vzrokov je lahko več, vse od napačne drže in nepravilnega sedečega položaja do prezahtevnega fizičnega dela, lahko pa so tudi posledica natega križa, zdrsa medvretenčnih ploščic ali drugih sprememb hrbteničnih struktur.

Bolečine v križu lahko poslabšajo mnoga preprosta vsakodnevna opravila. Najpogosteje nanje vplivajo različni nepravilni položaji telesa in navade, kot so dolgotrajno sedenje ali ležanje, vožnja, ostali dolgotrajni in ponavljajoči gibi ter dvigovanje težjih bremen. V kolikor se soočate z bolečinami v križu, morate biti pozorni na vaša sedišča in ležišča, saj ta slabo vplivajo na vaš križ, v kolikor so prenizka oziroma premehka.

Vaje za gibljivost po obisku zdravnika

Ob prvem pojavu bolečine je pomembno, da obiščete zdravnika, saj vam bo ta pomagal določiti vzrok bolečine in izključil morebitna nevarna obolenja. Veliko pa za lajšanje bolečin lahko naredite tudi sami. Pozorni bodite na to, kako sedite in stojite ter kakšna je vaša drža. Pomembno je, da skrbite za primerno telesno težo in se redno gibate. Pri opravljanju vsakodnevnih opravil bodite pazljivi na dvigovanje težjih bremen oziroma se jim poskusite izogniti. V primeru dolgotrajnega sedenja in ponavljajočih gibov poskusite redno izvajati raztezne vaje, ki bodo pomagale lajšati bolečine.

Vsekakor je najslabše, kar lahko storite ob bolečinah v križu to, da mirujete. Bolečino najprej poskusite olajšati s segrevanjem ali ohlajanjem obolelega mesta, kasneje pa je pomembno, da vzdržujete telesno aktivnost, saj bolečine postanejo močnejše z dolgotrajnim mirovanjem. Pomagajo že običajne vsakodnevne aktivnosti – prej, ko se boste začeli zopet gibati, prej boste lahko olajšali bolečine. V spodnjem videu ponujamo kombinacijo vaj za gibljivost križa, ki vam bodo nedvomno pomagale olajšati vaše težave. Poskusite!

Sorodni
prispevki

Preverite tudi ostale prispevke, s katerimi lahko dopolnite svojo rutino in olajšate bolečino, ki vas pesti.

Video

Vaje za hrbtenico

Revmatoidni artritis in artroza
Nasvet

8 učinkovitih potovalnih nasvetov: preprečite bolečine

Bolečine v kolenu
Nasvet

Bolečina v vratu na delovnem­­­­ mestu: kako jo preprečiti?

Bolečine v vratu in rami
Video

Vaje za razgibavanje kolen

Bolečine v kolenu