Nasvet Bolečine v vratu in rami

Bolečina v vratu in rami: 7 nasvetov, kako jo preprečiti

Zaradi današnjega načina življenja vse več ljudi pesti bolečina v vratu in rami. Najpogosteje gre za posledice slabih navad, nepravilnega sedenja in slabe drže. Kaj so najpogostejši vzroki za bolečine v vratu?

Preveri spodnje nasvete in se jih poskusi držati. Tvoj vrat in rama ti bosta hvaležna!

Ukrepi: bolečina v vratu in rami

  1. Preveri položaj zaslona.

Prepričaj se, da je zaslon računalnika obrnjen naravnost proti tebi v višini oči – tvoj pogled naj bi bil usmerjen naravnost v sredino ekrana. Posledica zaslona, ki je zasukan na stran, je ukrivljen vrat. Če gre za kratkotrajen položaj, to vratu ne predstavlja večjih težav, v nasprotnem primeru pa je rezultat bolečina.

 

     2. Preveri osvetljenost.

V kolikor prostor ni dovolj osvetljen, se boš med branjem z zaslona najverjetneje nagibal/-a naprej. To je zopet nepravilen položaj vratu, ki ti predstavlja dodaten napor. Bolečina v vratu in rami je lahko ob slabi osvetljenosti pospremljena tudi z glavobolom!

 

     3. Preveri svoj vid

Če slabo vidiš, vendar ne nosiš očal, bodo posledice podobne kot pri prejšnji točki. Trudil/-a se boš videti, pri tem se boš nagibal/-a naprej, tvoj vrat pa bo trpel.

 

     4. Odpovej se spanju na trebuhu!

Če želiš v tem položaju pravilno dihati, potem moraš obrniti glavo na stran. To pomeni rotacijo vratu, kar pa je odličen pogoj za nastanek bolečine! Raje se odloči za spanje na hrbtu, ki omogoča počitek celotni hrbtenici.

 

     5. Medtem ko ležiš, ne beri in ne glej televizije.

To je eden najpogostejših razlogov, da nastane bolečina v vratu in ramenih. V tem položaju je vrat namreč največkrat tako rotiran kot ukrivljen. Potem ko bolnik popravi to navado, bolečina pogosto popolnoma izgine.

 

     6. Enakomerno razporedi težo, ki jo nosiš.

Težka torba, ki jo nosiš le na eni rami, lahko povzroči nepravilno poravnani rameni. Priporočamo, da iz torbe vzameš vse, česar ne potrebuješ. Ko jo nosiš, pazi, da obdržiš rameni na enaki ravni. Razmisli o uporabi nahrbtnika, ki bo težo enakomerno razporedil med obe strani.

 

     7. Bodi pazljiv/-a ob uporabi telefon

Med uporaba mobilnega telefona je tvoj vrat pogosto v nepravilnem položaju. Ko pišeš sporočilo, glavo nagneš naprej, med pogovorom pa v stran. Če moraš v dnevu napisati veliko sporočil, poskusi dvigniti telefon na raven oči in med sporočili delaj pavze. Super alternativa za pogovor prek telefona pa je uporaba slušalk, ki ti omogoča obdržati pravilno držo.

Dodaten nasvet, ki ga je vedno vredno upoštevati, pa je pravilna drža. Bodisi sediš, stojiš ali pa hodiš – pazi, da tvoja vrat in hrbtenica nista ukrivljena. Tudi tako se lahko izogneš bolečini v vratu (in hrbtenici).

V kolikor se bolečina razširi v roko, vam priporočamo, da se posvetujete z zdravnikom, saj gre najbrž za resnejši vzrok težav.

Sorodni
prispevki

Preverite tudi ostale prispevke, s katerimi lahko dopolnite svojo rutino in olajšate bolečino, ki vas pesti.

Vaja

Bolečine v zapestju: 5 vaj, s katerimi jih lahko odpraviš!

Bolečine v mišicah in sklepih
Video

Prebujanje telesa

Bolečine v mišicah in sklepih
Nasvet

Artroza ali obraba kolena

Bolečine v kolenu
Nasvet

Lajšanje bolečin v kolenu s kolesarjenjem

Bolečine v kolenu