Nasvet Revmatoidni artritis in artroza

7 zastarelih mitov o artritisu

O artritisu govorimo, ko opisujemo bolezni, ki povzročajo negibljivost in bolečine v sklepih. Eden od njih oziroma njegova podvrsta, revmatoidni artritis, je kronična autoimuna vnetna bolezen, ki prizadene predvsem male sklepe: roke, zapestja, stopala in kolena.

Drugi znaki bolezni so tudi utrujenost, izguba teka, znojenje, vročina, hujšanje in nespečnost, ki se pojavijo pred bolečinami v sklepih. Za njim lahko zboli vsak, od otrok do starostnikov, vendar se najpogosteje pojavi v srednjih letih. Ženske imajo večjo možnost, da zbolijo; na vsakega moškega z revmatoidnim artritisom zbolijo tri ženske.

O artritisu se pogovorite z zdravnikom

Bolezen pogosto napreduje počasi, lahko pa se tudi za več let potuhne. Zato je diagnoza včasih otežena. Z zgodnjim odkritjem lahko preprečimo škodo, ki bi jo ta bolezen sicer povzročila na sklepih. Če bolezni ne zdravimo, so lahko posledice trajne. Zato je pomembno, da jo odkrijemo čim prej – če sumite, da morda imate revmatoidni artritis, ne odlašajte z obiskom pri zdravniku.

V našem članku članku se bomo posvetili odkrivanju najbolj znanih mitov o artritisu, več pa jih najdete pod zavihkom revmatoidni artritis in artroza.

Mit številka 1: obstaja samo ena vrsta artritisa

Ko govorimo o artritisu pravzaprav govorimo o več kot sto različnih vrst bolezni, ki segajo od avtoimunega revmatoidnega artritisa do artritisa, ki ga povzroči virus. Zato je prvi korak ta, ki pelje do zdravnika, ki vam bo postavil natančno diagnozo, na podlagi katere boste lahko začeli z najbolj učinkovitim programom borbe proti bolezni.

Mit številka 2: ne morem nič narediti

Kljub bolezni lahko naredite veliko stvari, ki vam bodo omogočile imeti bolj ali manj povsem normalno življenje. Po posvetu z zdravnikom bo morda prvi korak izguba teže, drugi in tretji pa sprememba prehrane ter telovadba. Pripravili smo tudi nasete, kako vaditi brez bolečin kljub artritisu.

Mit številka 3: prehrana ne vpliva na artritis

Zdrava prehrana je ključna v borbi proti artritisu, ker vpliva na vaše splošno zdravje. Najboljša je mediteranska prehrana, ki vsebuje veliko olivnega olja, pustega mesa in rib, zelenjave in hrane bogate z Omega 3 maščobnimi kislinami. Prehrana je še posebno pomembna, kar imajo ljudje z artritisom večjo verjetnost za diabetes tipa 2, bolezni srca in ožilja ter prekomerno telesno težo.

Mit številka 4: ne morem ali ne smem telovaditi

4. mit je morda največji mit v tem članku. Če trpite za artritisom se morate čim več gibati, da ohranite gibljivost in moč svojih sklepov in mišic. Najboljša vrsta vadbe za ljudi z artritisom so lahke vadbe, ki vaše sklepe peljejo skozi celoten spekter njihove gibljivosti. Kot na primer:  vodna aerobika, Tai Chi in joga.

Mit štvilka 5: glukozaminski dodatki bodo pozdravili moje sklepe

Uporaba glukozaminskih dodatkov je vsekakor močno razširjena. Vendar veliko ljudi misli, da jim bo uporaba dodatkov pomagala pozdraviti sklepem na primer artritis kolena ali artritis kolka, kar pa na žalost ni res.

Mit številka 6: pokanje členkov lahko povzroči artritis

Znana je zgodba doktorja Donalda Ungerja, ki si je več kot šestdeset let vsak dan pokal členke le na levi roki. Po vseh teh letih ni imel artritisa v nobeni roki, prislužil pa si je Ig Nobelovo nagrado, parodijo prave Nobelove nagrade (ker je njegova “raziskava” imela samo enega udeleženca). Vendar iz drugih, pravih študij vemo, da pokanje členkov na srečo ne povzroča nobene vrste artritisa.

Mit številka 7: artritis ni pogost

Američani porabijo več časa za zdravljenje artritisa kot raka, ki je ena izmed najbolj pogostih in najbolj raznolikih bolezni. Artritis je zelo pogost: skoraj vsak človek se bo v svoji starosti srečal z njim tako ali drugače. V večini primerov gre za osteoartritis, ki je posledica obrabe sklepov.

Izboljšajte si kvaliteto življenja

Le z rednimi vajami in aktivnim načinom življenja si lahko lajšate bolečine do katerih pride zaradi artritisa.

Zato smo za vas pripravili brezplačni 7-dnevni program vaj, s katerim se boste v samo petih minutah na dan razgibali in si izboljšali kvaliteto svojega vsakdana.

7-dnevni program sestavljajo vaje:

  • Za gibljivost (Večja gibljivost vam bo omogočila lažje gibanje in izvedbo vaj pri športih, olajšala pa bo tudi povsem vsakodnevna opravila.)
  • Za krepitev (Okrepljene mišice in sklepi omogočajo lažje in lahkotnejše gibanje.)
  • Za raztezanje (Raztezanje bi moralo biti del vašega vsakdana, saj pomembno prispeva k boljši gibljivosti, sprošča mišice in preprečuje poškodbe.)

Vpišite se na našo e-mailing listo, prejmite 7-dnevni program brezplačno in si povrnite veselje do gibanja!

Sorodni
prispevki

Preverite tudi ostale prispevke, s katerimi lahko dopolnite svojo rutino in olajšate bolečino, ki vas pesti.

Video

Prebujanje telesa

Bolečine v mišicah in sklepih
Video

Vaje za vrat: razteg in krepitev

Bolečine v vratu in rami
Video

Artritis kolena – vaje za lajšanje bolečin

Bolečine v kolenu
Vaja

5 vaj, s katerimi lahko olajšaš jutranje bolečine v vratu

Bolečine v vratu in rami