April 15, 2022

Anksioznost in njene različne oblike

Anksioznost ali tesnoba je vrsta duševne motnje. Ta lahko precej resno moti pa tudi ogroža zdravje prizadetih oseb, obenem niža kakovost vsakdanjega življenja. V tem primeru so telesne ter vedenjske značilnosti na moč podobne tistim, ki spremljajo običajen odziv na stres. Lahko se pričnejo pojavljati postopoma ali pa se pričnejo iznenada.

Spremembe v vedenju lahko trajajo le nekaj minut, lahko se pokažejo tudi v obliki precej intenzivnega paničnega napada. Če takšni občutki kar vztrajajo, zagotovo predstavljajo veliko oviro pri vsakdanjih dejavnostih. Če tovrstne motnje ne moremo dovolj dobro nadzorovati, v tem primeru govorimo o bolezenski tesnobi in o anksioznih motnjah.

Znaki anksioznosti

Simptomi pri anksioznosti se kažejo tako na telesu, v mislih, čustvih kot tudi v samem vedenju. Telo se poti, utrip srca je pospešen, značilna je slabost, hitro dihanje. Značilne so težave pri koncentraciji, pri oblikovanju samih misli. Kar se tiče čustev, pa so v ospredju najpogosteje strah, napetost, tesnoba, jokavost in razdražljivost. Izpostaviti je treba še nespečnost in izogibanje.

anksioznost-slabo-spanje

Nespečnost vodi v različne oblike depresij in aksioznost.

Anksioznost je v današnjem času precej pogost pojav – pojavi se pri vsaj eni od treh oseb oziroma vsaj ena od treh bo v življenju zagotovo izkusila tesnobo. Vemo pa, da je določena količina tesnobnosti lahko celo koristna. Pomaga nam namreč, da se lahko precej bolje soočimo z momentalno stresno situacijo oziroma se pripravimo na prihajajočo.

Oblike anksioznosti

Panični napad

Največjo možno tesnobo predstavlja panični napad. Zanj je tipičen nenaden začetek, z zelo intenzivnim naraščanjem simptomov tesnobe. Lahko traja tudi do pol ure. Navadno se takšni napadi lahko ponavljajo. Tesnoba se lahko naveže tudi na pričakovanje naslednjega napada. Posameznik ima v času napada občutek, da bo umrl oziroma povsem izgubil zdrav razum.

Agorafobija

Fobije na sploh predstavljajo neutemeljene vrste strahov pred točno določeno situacijo, krajem ali pa predmetom. Agorafobija je na primer tesnoba pred odprtimi prostori. To je javnimi prostori, kjer se nahaja več ljudi. Prav tako je to oblika strahu pred potovanji, pred zapuščanjem domačih prostorov. Posamezniki se sicer ob tem zavedajo, da je strah povsem neutemeljen pa tudi povsem pretiran, vendar si kljub temu ne znajo dobro pomagati oziroma se strahu nikakor ne morejo znebiti.

Generalizirana anksiozna motnja

Po svetu naj bi vsaj 5 % oseb trpelo zaradi generalizirane anksiozne motnje. V polovici primerov pa je temu pridružena še depresija. Posamezniki v tem primeru lahko po več mesecev zapored čutijo bolj izrazito tesnobo in najrazličnejše skrbi.

Pomoč pri anksioznosti

Obstaja kar nekaj različnih metod za zdravljenje anksioznosti. Nekatere med njimi so tudi povsem naravnega značaja. Med drugim naj bi dovolj učinkovito pomagala tudi CBD smola ali CBD kapljice, a ob tej trditvi moramo biti nekoliko bolj previdni.

Preprosta domača pomoč v primeru tesnobe je na primer pitje čaja iz kamilic. Za kamilice na sploh je namreč značilno, da lahko izjemno učinkovito pomirjajo. Precej manj znano pa je, da ravno kamilice delujejo podobno kot nekatera zdravila, ki se v medicini uporabljajo pri zdravljenju anksioznosti.

Še druge naravne oblike pomoči za anksioznost

Eterično olje sivke

Vonj po sivki deluje zelo pomirjevalno, tudi pri osebah, pri katerih se lahko pojavi kakšna od oblik anksioznosti. Po neki raziskavi naj bi se pacientom med čakanjem v ambulanti anksioznost zmanjšala, ker so med čakanjem zdravnika razpršili vonj po sivki. Še bolje pa sivka lahko deluje v nekoliko višjih koncentracijah.

Uživanje primernega zajtrka

Strokovnjaki za prehranjevanje pa tudi drugi neredko poudarjajo, kako zelo pomembno je jesti kakovosten zajtrk. Ne nazadnje je neuživanje zajtrka lahko povezano tudi z občutki tesnobe. Zaradi nočnega pomanjkanja količine energije se zjutraj naše telo odzove z večjim izločanjem adrenalina. Povišan nivo tega pa je tisto, kar lahko pripelje do anksioznosti. Če tovrstno težavo občutite že navsezgodaj zjutraj, je to zagotovo povezano z adrenalinom.

anksioznost-zdrav-zajtrk

Zdrav zajtrk izboljša počutje že v zgodnjih urah dneva

In kaj se vam torej najbolj splača pojesti za zajtrk? Za zvišanje nivoja sladkorja v vaši krvi sta gosti sok iz mletega sadja oziroma smuti ter med že lahko dovolj. Dobrodošla izbira so vsekakor tudi jajca, ker vsebujejo veliko beljakovin, obenem pa so naravni vir holina, enega od B vitaminov, katerega pomanjkanje lahko vodi tudi v anksioznost.

Še nekaj o CBD produktih

Omenili smo, da naj bi na anksioznost ugodno delovala tudi CBD smola ali pa kapljice. Čeprav marsikaj v povezavi s tovrstnimi produkti še ni dokazano, pa nekatere znanstvene raziskave kažejo na njihovo učinkovitost pri zmanjševanju stresa ter tesnobe.

PROSTI ČASZDRAVO ŽIVLJENJEEKOLOGIJAKONTAKT
Copyright@2021
Pogoji poslovanja