Nasvet Bolečine v mišicah in sklepih

Muskelfiber – bolečine v mišicah in utrujenost

Najraje bi videl, da se ti cel dan ne bi bilo potrebno premakniti iz postelje. Čutiš tudi mišice, za katere sploh nisi vedel, da obstajajo. Seveda, to je muskelfiber!

Vsak, ki je že kdaj pričel s treningom ali novo vadbo, se je nedvomno srečal z muskelfibrom. Gre za zapoznelo mišično bolečino, ki je strokovnjaki še ne razumejo v popolnosti. Pojavi se kot posledica mikropoškodb na mišičnem tkivu – to so mikroskopsko majhne natrganine med mišičnimi vlakni. So rezultat vadbe oziroma telesnega napora in se pojavijo z zamikom; na primer, ko spremenimo način vadbe, treniramo s preveliko intenzivnostjo ali predolgo.

Bolečine v mišicah po vadbi - muskelfiber

Kdaj se muskelfiber pojavi?

Ta neprijetna bolečina v mišicah se pogosto pojavi približno 24 ur po tem, ko smo telo oziroma mišice izpostavili naporu, stresu. Če je telo na določeno vadbo že navajeno – na primer, ko enako vadbeno rutino v fitnesu izvajamo že dlje časa, potem se muskelfiber običajno ne pojavi. V kolikor pa se odločimo za preizkus nove vadbe ali dodamo dodatno obremenitev, obstaja zelo velika možnost, da bomo naslednji dan občutili bolečine v mišicah in utrujenost. Enako se zgodi, če po daljšem času mirovanja zopet pričnemo telovaditi.

Z novim načinom vadbe namreč telo prisilimo, da se prilagodi spremembam. Ko dlje časa treniramo na enak način, se telo na nov napor privadi, bolečina pa izgine. Ko zamenjamo vadbo, se bolečina hitro zopet pojavi in krog se ponovi.

Je muskelfiber znak kakovostnega treninga in čvrste postave?

Lahko bi sklepali, da torej boleče mišice po dodatni obremenitvi ali novem treningu pomenijo napredovanje in torej kakovosten trening. Pravzaprav pa bolečina v mišicah in utrujenost po treningu nista nujno pravi znak, da je bil trening kakovosten.

Ker je telo po daljšem času na trening že navajeno, bolečina izgine. Tudi, če trening opravimo po svojih najboljših močeh, torej ni nujno, da se bo bolečina pojavila. Boleče mišice so le znak, da so bile le te izpostavljene novemu naporu.

Prav tako muskelfiber ni pogoj za povečanje mišične mase oziroma oblikovanje bolj čvrste postave, kot menijo mnogi. Pot do čvrstih mišicah se namreč tukaj šele začne.

Ključna je regeneracija mišic!

Najbrž se sprašuješ, kako se lahko najlažje znebiš muskelfibra. Odgovor je povezan z oblikovanjem čvrste postave in povečanjem mišične mase.

Ključ do obeh je namreč pravilna regeneracija mišic po vadbi, ki nam bo pomagala premagati bolečine v mišicah in utrujenost ter jih do določene mere tudi preprečiti. Hkrati je regeneracija mišičnih mikropoškodb prvi korak do oblikovanja bolj čvrste postave.

Ključen element učinkovite regeneracije telesa je kakovosten vir hranil. Po vadbi moramo namreč telesu priskrbeti hranila, s katerimi bo lahko zacelilo mikropoškodbe v mišicah. Najbolje je, da po treningu zaužiješ kakovosten beljakovinski napitek.

vaje za regeneracijo mišic

Poleg tega poskrbi tudi za počitek. Po treningu si vzemi čas za ohlajanje telesa – odlična sta na primer lahkoten tek ali kolesarjenje. V primeru bolečin se prihodnji dan namesto običajnega treninga lahko odpraviš na sprehod ali tek, ne pozabi pa tudi na vaje za regeneracijo telesa. Aktiven počitek je namreč najboljši način za regeneracijo mišic.

Za učinkovito regeneracijo mišic je torej ključno, da poskrbiš za kakovostna hranila in (aktiven) počitek. Poleg razgibavanja in vaj za regeneracijo mišic lahko preizkusiš tudi katerega od spodnjih nasvetov, ki ti bodo pomagali pri lajšanju bolečin:

  • hladni ali topli obkladki,
  • hladna prha ali osvežilna kopel,
  • nežna masaža ali savna.

Proti bolečim mišicam z ogrevanjem

Poleg ohlajanja in regeneracije po vadbi pa lahko nekaj za zmanjšanje bolečin v mišicah narediš tudi pred oziroma med sabo vadbo, čeprav muskelfibra ni mogoče v celoti preprečiti. Če boš pred vadbo mišice dobro segrel in jih privadil na prihajajoči napor, bo šok za telo manjši, posledično pa s tem lahko omiliš bolečine po treningu. Na tak način se obremenitev mišic stopnjuje, te postanejo gibljivejše in zmogljivejše, hkrati pa se tudi kasneje utrudijo.

Za začetnike pa je vedno priporočljiva zmernost. Ni potrebno, da takoj pričneš z največjimi obremenitvami ali zelo dolgim treningom. Vadbo prilagodi svojim zmogljivostim in napor večaj postopoma. Tvoje mišice bodo imele tako več časa za prilagoditev, posledično pa se boš izognil tudi možnim poškodbam, bolečinam v mišicah in utrujenosti.

Sorodni
prispevki

Preverite tudi ostale prispevke, s katerimi lahko dopolnite svojo rutino in olajšate bolečino, ki vas pesti.

Nasvet

Zaščita kolen pred poškodbami med treningom

Bolečine v kolenu
Video

Prebujanje telesa

Bolečine v mišicah in sklepih
Video

Vaje za roke in noge

Revmatoidni artritis in artroza
Nasvet

Kako močne so vaše mišice v zapestju – TEST

Bolečine v mišicah in sklepih